Onder een IT audit verstaan wij het in kaart brengen van de huidige IT omgeving in al zijn vormen en facetten. Dit gebeurt op alle mogelijke lagen die betrekking hebben tot de IT omgeving:
Processen beschrijven op welke manier bepaalde taken in uw IT omgeving worden uitgevoerd.
Opstellen van verantwoordelijkheidsmatrix. Dit zorgt ervoor dat u weet welke persoon verantwoordelijk is voor welke actie en laat toe om SPOF's te detecteren.
Bedrijfsflows brengen de interactie in kaart tussen de verschillende personen, processen, software en hardware. Dit zijn schematische voorstellingen van de werking van uw volledige IT omgeving.
Een audit kan om verschillende redenen worden uitgevoerd:
Een audit heeft altijd tot doel een correct beeld te krijgen van de huidige IT omgeving en problemen te identificeren.
Onze audits worden uitgevoerd in drie verschillende fasen:
Vooraleer we langskomen, sturen we enkele documenten door die zo goed mogelijk moeten ingevuld worden door de IT verantwoordelijke. Deze documenten dienen als leidraad tijdens ons bedrijfsbezoek. Tijdens het bedrijfsbezoek verzamelen we dan meer gedetailleerde gegevens over de IT omgeving. De eerste fase is de belangrijkste omdat ze de basis vormt voor de verdere fasen. Indien we over onvolledige gegevens beschikken, wordt het moeilijk om een correct auditrapport uit te werken.
Alle verzamelde gegevens worden uitgewerkt in een overzichtelijk auditrapport.
Het auditrapport wordt besproken met de klant. Hierbij wordt een presentatie gegeven over de huidige IT omgeving en worden de problemen en aandachtspunten besproken.
In kaart brengen van uw huidige IT omgeving.
Meer info
Nieuwe producten naadloos integereren in uw bestaande IT omgeving.
Meer info
Advies bij nieuwe investeringen en lange termijn visie.
Meer info
Begeleiding op maat voor zowel uw interne als externe IT projecten.
Meer info